piątek, 21 sierpnia 2015

Sierpień 2010

Morze... nad morze warto wracać 2010-08-30

Jaka zimna woda...
Cieplejsza niż w rzece :)
Wiem, byłam niedawno w górach
a teraz nad morzem JUHU!
Uwielbiam morze
kocham
ten szum
te fale
bryza morska
i pełno kamieni w wodzie
a niby to nasze plaże piaszczyste
Początkowo tylko tak do kolan wchodziłam
potem jak woda chlupnęła myślę sobie co mi tam
i tak spodenki mam już mokre, brnę dalej
a fala złośliwa chlup
i koszulka mokra
to ja głębiej
a wtedy
gwiiiiizd
ratownik kiwający palcem
bo flaga czerwona była
ale nie żałuję
że byłam nad morzem
nocą kiedy plaża nieoświetlona obserwowałam miliony gwiazd...
i księżyc oświetlał drogę...

Byłam nad morzem
bo marzenia się spełniają...

                                                                                         Clara :)
Szczęśliwej drogi 2010-08-15
Ej... fragmentyzdrogi
właśnie chciałam Ci napisać że rzadko u mnie bywasz i mówisz mi na dodatek już sobie idę
No i poszedłeś... gdzieś daleko
bo blog zablokowany
Nie usunę linku
Może wrócisz
Zamelduj się
jak będziesz tędy przechodził
Szczęśliwej drogi już czas...

:)




                                                                                                                                                   Clara
Dziękuję :) 2010-08-15
Perseidy 2010-08-12




Dlaczego fascynują nas spadające gwiazdy?
Mnie zawsze pociągało to obserwowanie nieba
kiedyś próbowałam dowiedzieć się czegoś więcej o gwiazdach
Ale trudno być samoukiem Astronomem ;)
Byłam zachwycona widokiem nieba w Planetarium
Gwiazdy kochałam od zawsze
Są najbardziej widoczne tam gdzie nie ma sztucznych świateł
Czasami nocą wychodziłam na spacer
Jak byłam nastolatką zabierałam ze sobą psa :)
On się wyhasał
a ja nacieszyłam oczy gwiazdami nocą
To niesamowite jak nawet jedna uliczna latrnia potrafi zakłocić widoczność
tak pięknego nieba
Jak czasem wyłączą na ulicach prąd
jest raj dla oczu
Niebo jak na dłoni
Lubiłam je liczyć :)
yhm robiłam to
Zatrzymywałam się i liczyłam gwiazdy
a z każdą chwilą pobytu w ciemności tu na Ziemi gwiazd było więcej i więcej
Niebo...

                                                                                                                                   Clara
Cisza po burzy 2010-08-07
Są sprawy obok których nie sposób przejść
tak bez emocji
Krzyż - na ustach wszystkich
Jedni za inni przeciw
Ale co to ma wspólnego z wiarą ja się pytam?

"Jesteś osobą wierząca, głęboko wierzącą
powiedz mi o co chodzi z tym Krzyżem
ba ja k... tego nie rozumiem
Powinni ten Krzyż przenieść, czy nie?
Ja rozumiem że jakby chciali wziąć ten krzyż i go pociupać
na zapałki to ludzie mogliby protestować
ale Oni chcą go uroczyście przenieść w inne miejsce" - usłyszałam
Jestem wierząca
moim zdaniem uroczyste przeniesienie krzyża byłoby najodpowiedniejszym
rozwiązaniem, media niepotrzebnie rozdmuchały całą tę sytuację
Człowiek wierzący nie manifestuje swej wiary
wiarę ma w sobie
to jego czyny świadczą o tym jakim jest człowiekiem
Wiara nie ma nic wspólnego z tym co sobą prazentują ludzie "broniący" krzyża
Zawiść w ich oczach
nienawiść w słowach
w imię czego?
Pamięci o zmarłych?
Pamięć o zmarłych nosi się w sercu...
Można mówić o bólu po stracie bliskich
czy żalu z powodu śmierci
Kto podburzył tych ludzi? Ktoś im powiedział że to słuszne postępowanie
i Oni w to uwierzyli
Czy zależało im na tym by zaistnieć w mediach?
Kamery skierowane na kobietę wrzeszczącą rozpaczliwie: "Nie oddam krzyża"
Nie mogłam na to patrzeć
To fanatycy, zachowują się jak ludzie z jakiejś sekty
Mam prawo mieć własne odczucia w tej kwestii
Ponieważ media trochę się uspokoiły
cieszy mnie to
może za jakiś czas ludzie zjednoczą się i modląc się odprowadzą krzyż
na teren kościoła :)
Chciałabym by tak się stało
A ta reklama: "Zimny Lech"
jak długo wisiała?
Nie mam pojęcia
Komu to przeszkadzało?
Przecież chodziło o piwo, każdy normalny człowiek o tym wie
a że zginął Lech
znany, to ktoś skojarzył jego imię z reklamą
rozsyłano smsy
zrobił się szum
A teraz wisi reklama: "O żyj i zwyciężaj"
Czyli co?
Chcieliście wojny to ją macie
Jak się Tobie kojarzy nowa reklama?
Mi z Lechem
a nie ma tam tego imienia
Czy ja jestem oburzona?
Bardzo!
Oburzona, że komuś przeszkadzała reklama Zimnego Lecha
że szukał dziury w całym...
Dlaczego na zaprzysiężeniu Bronisława Komorowskiego na prezydenta
nie pojawił się Jarosław Kaczyński?
O człowieku świadczą jego czyny, jego postępowanie
Jarosław Kaczyński nie potrafi się pogodzić z przegraną w wyborach?
Więc teraz przegrał podwójnie
Jak dla mnie
"Przed złożeniem przez Komorowskiego przysięgi Zgromadzenie Narodowe
uczciło minutą ciszy pamięć 96 ofiar katastrofy samolotowej pod Smoleńskiem.
10 kwietnia zgięła m.in. para prezydencka Lech i Maria Kaczyńscy.
Ryszard Bender (PiS) zaintonował modlitwę "Wieczny odpoczynek racz im dać Panie".
Bronisław Komorowski przysięgę zakończył słowami "Tak mi dopomóż Bóg".


                                                                                                                                    Clara
Jagody 2010-08-06
W miejscu gdzie miszkam nieopodal są lasy
Latem można w nich zbierać pyszne jagody



Kiedy wróciłam do domu
czekały na mnie pyszne jagody :)
Pierwsz myśl: Zrobię pierogi z jagodami
Jest ich niewiele, szkoda roboty - usłyszałam
Niewiele to lepiej zjeść je od razu?
OK
Podzieliłam jagody na trzy salaterki
Dodałam cukru i śmietany
Z mamą zajadałyśmy się
i miałyśmy przy tym zadowolone miny
Tata postanowił zjeść później

Mniam... Pychotka :)
Lato jest piękne
wiele darów ze sobą niesie

                                             Clara
Nie lubię 2010-08-02



Nie lubię czarnej kawy
a jednak zaczęłam taką pić
Nie smakowała mi to zaczęłam słodzić
A ja nie lubię kawy z cukrem
Nie zmuszam się
Po prostu w pracy taką piję
Nie ma możliwości przechowywania mleka
a ja lubię kawę z mlekiem :)
nie ze śmietanką
Codziennie kupować kartonik mleka?
Mogłabym
ale tego nie robię
Człowiek przysytosowuje się do zaistniałych sytuacji
i zaczyna akceptować coś co kiedyś było nie do pomyślenia

jak w moim przypadku ta kawa...
Jestem w stnie przystosować się do życia w dziczy
nocowania w namiocie
kąpania się w górskim strumyku
tylko po to by co rano słyszeć ptasie trele
nocą podziwiać gwiazdy
wsłuchiwać się w szum strumyka
Jaka woda w strumyku jest zimna!
A ja kąpałam się w strumyku nocą
bo za dnia to wiadomo, ktoś mógłby gdzieś przemknąć
a ja bym nie chciała być widziana kiedy się kąpię :)




W blasku księżyca
w strumyku nogi moczę
Po chwili czuję jakby mi ktoś w stopy wbijał szpilki
Na chwilę wychodzę
by po chwili znów wejść do tej lodowatej wody
By jeszcze raz poczuć...
Hm... nie wiem co

:)


                                                        Clara

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz