środa, 2 września 2015

Luty 2012

Lewa, a może prawa? 2012-02-22
Tradycyjna edukacja przedszkolna i szkolna oparta jest na stymulacji lewej półkuli mózgu.
Dzięki lewej półkuli mózgu potrafimy myśleć w sposób schematyczny, posługiwać się zasadami logiki i uczyć się przez słuchanie.

Tymczasem okazało się, że bardzo nieliczne w społeczeństwie genialne jednostki wykorzystują
w większym stopniu prawą półkulę. Prawa półkula mózgu pozwala na intuicyjny, nieschematyczny sposób rozumowania, a także wzrokowe zapamiętywanie.

Współczesna edukacja wczesnodziecięca oparta jest na stymulacji, w procesie nauki, ośrodków korowych w prawej półkuli mózgu.

Stymulacja prawej półkuli mózgu nie tylko umożliwia dziecku (dorosłemu także) bardziej efektywną naukę, ale wyzwala ukryte w tej części mózgu niezwykłe uzdolnienia i sposób
postrzegania świata.
Nie uczynimy z dziecka geniusza, bo ono jest genialne. Pozwolimy jedynie obudzić tę część jego mózgu, która za ten geniusz odpowiada.

Prawa półkula kryje w sobie jeszcze wiele tajemnic, ale dziś już wiemy, ze poprzez stymulację
tej części mózgu możemy wyzwolić następujące uzdolnienia:

szybkie czytanie,
pamięć fotograficzną,
błyskawiczne liczenie w pamięci, w tym rozwiązywanie wielopoziomowych zadań matematycznych,
genialne uzdolnienia muzyczne w tym słuch absolutny.



Nauka poprzez lewą półkulę mózgu przebiega z użyciem świadomości. To właśnie ten fakt
sprawia, że wymaga ona od nas wysiłku. Wykorzystanie prawej półkuli powoduje, że nauka
przebiega poza naszą świadomością, niejako mimowolnie. Bez wysiłku.

U małych dzieci ośrodki zlokalizowane w prawej półkuli wykazują bardzo wysoką aktywność.
Jest to związane z faktem, że prawa półkula rozwija się szybciej niż lewa. Lewa półkula podąża
w swoim rozwoju za prawą, by u 3,5-latków roku zrównać się z nią, a w wieku szkolnym
uzyskać już dominację.

Tłumaczy to fakt, że małe dzieci chłoną wszelkie informacje jak gąbka. Z biegiem lat zdolności
do przyswajania nowych informacji maleją.

Może warto się zastanowić nad znaczeniem słów: obudzić w sobie dziecko

Stwierdzono, ponad wszelką wątpliwość, że stymulacja prawej półkuli mózgu i nauka
z użyciem ośrodków korowych w prawej półkuli wymaga dwóch rzeczy:

1. relaksacji (rozluźnienia, spokoju, stanu zadowolenia)
2. wizualizacji (prezentacji obrazowej)

Aby sprawdzić która półkula mózgu u Ciebie dominuje wystarczy że weźmiesz telefon do ręki
i przyłożysz go do ucha, tak jak to robisz zazwyczaj.

Wyniki badań naukowców ze szpitala Henry'ego Forda w Detroit wskazują, że aż 70 procent
z nas trzyma komórkę prawą ręką przy prawym uchu i to oznacza, że dominuje u nich... lewa
półkula mózgu.
 Naukowcy z Detroit dowodzą, że ma to związek z faktem, że u większości z nas centrum mowy
znajduje się w lewej półkuli mózgu. To, czy jesteśmy prawo- czy leworęczni, nie ma
decydującego znaczenia - co czwarty z badanych trzyma komórkę swoją gorszą ręką,
a tylko niespełna 10 procent z nas jest wszystko jedno. Te wyniki to owoc badań ankietowych,
w których wzięło udział około 700 osób.

Ja przykładam telefon lewą ręką do lewego ucha, a jestem praworęczna.

                                                                                                                      Clara
Oddaj głos na Poparzonych! 2012-02-20
Uległość mamy zapisaną w mózgu


Konformista czy buntownik bez powodu? Odpowiedź tkwi oczywiście w mózgu.
Naukowcy z New York University, Aarhus University i University College London
odkryli właśnie, gdzie dokładnie jej szukać. Jak piszą w czasopiśmie "Current Biology"
to, jak łatwo ustępujemy pod naciskiem otoczenia zależy od ilości szarej materii
w rejonie mózgu zwanym boczną korą okołooczodołową.

Im więcej szarej materii w tych właśnie rejonach obu półkul mózgu, tym łatwiej ulegamy opinii
innych, tym mniejszą mamy skłonność, by się buntować czy przeciwstawiać. Umiejętność
znalezienia się w społeczności ma dla nas istotne znaczenie. Naukowcy zastanawiali się do
tej pory, czy nabywamy ją wraz z doświadczeniem, czy wiąże się ona w jakiś sposób z budową
naszego mózgu. Wyniki tych badań sugerują, że te zdolności są przynajmniej w pewnym
stopniu wbudowane w strukturę mózgu.

Odkrycie to owoc badań prowadzonych z udziałem 28 ochotników. Najpierw przy pomocy
rezonansu magnetycznego zbadano ich mózg. Potem poziom ich konformizmu sprawdzano
poddając ich gust pod osąd krytyków muzycznych. Struktura mózgu tych, którzy najłatwiej
poddawali się opinii autorytetów, wyróżniała się tylko i wyłącznie rozmiarem bocznej kory
okołooczodołowej. Wydawało się, że tęższy mózg powinien raczej chodzić swoimi drogami,
okazuje się, że niekoniecznie.

Grzegorz Jasiński
RMF FM

Bez względu na to co myślisz o tekście powyżej
jeśli masz Facebooka to zachęcam Cię do odwiedzenia tej strony:
https://www.facebook.com/events/309741049084569/
i oddania głosu na Poparzonych!
Dla przypomnienia parę słów o Zespole
znajdziesz tutaj: http://www.poparzeni.pl/

                                                                 :)

                                                                     Clara


Ps.

W nagrodę mój uśmiech

                                       :)
Pomykam do Ciebie... 2012-02-20
Pomykam do Ciebie...

Przypadłość taką już mam
że wciąż do nieba się pcham
choć zaklinałem się, że
nigdy więcej o nie

lecz znów mnie wita ten szum
w kapsule ludzi już tłum
parciany zapinam pas
bo do nieba już czas

pomykam do ciebie stateczkiem po niebie
komety mijają mnie
w bezkresnej przestrzeni słonecznych promieni
jak pocisk do ciebie mknę
pomykam niesiony stateczkiem srebrzonym
i tylko chwila lub dwie
jestem twój cały twój
czekaj i kochaj mnie

bezcłowy humor już mam
przyznam nie jestem w tym sam
i mógłbym miliony dać
by na ziemi już stać

sam posadziłem się tu
teraz się modlę za stu
pode mną nic tylko biel
ale liczy się cel


pomykam do ciebie stateczkiem po niebie
komety mijają mnie
w bezkresnej przestrzeni słonecznych promieni
jak pocisk do ciebie mknę
pomykam niesiony stateczkiem srebrzonym
i tylko chwila lub dwie
jestem twój cały twój
czekaj i kochaj mnie

Dobreee! 2012-02-18
Kochanie, co byś zrobiła jakbym wygrał w lotka?
Wzięła bym pół kasy i wyprowadziła się.
...
Dobra wygrałem 16 zł, to masz tu 8 zł i żegnam Cię.


                                                                          ;)

 Ps,

Gwizdnęłam
:)





Bo mi się tekst spodobał 2012-02-16
Czasami życie nas rozpieszcza
Czasami nas pociąga w dół
Ja dzisiaj czuje smak zwycięstwa
Chodź, bądź ze mną tu

Zawołaj drzewa ptaki ludzi
Na pewno dziś nie będziesz sam
Jesteśmy znowu wszyscy razem
Tak bym tego chciał,
bym tego chciał, bym tego chciał,
bym tego chciał...

Jest taki czas,
Kiedy wszystko się opłaca
Kiedy życie nie zawraca
Jest taki czas, taki czas

Jest taki czas
Kiedy duma nas rozpiera
Daje chwili właśnie teraz
Zwycięstwa smak, zwycięstwa smak,
zwycięstwa smak

Czasami życie nas rozpieszcza
Czasami nas pociąga w dół
Ja dzisiaj czuje smak zwycięstwa
Chodź, bądź ze mną tu

Zawołaj drzewa ptaki ludzi
Na pewno dziś nie będziesz sam
Jesteśmy znowu wszyscy razem
Tak bym tego chciał,
bym tego chciał, bym tego chciał,
tak bym tego chciał...

Jest taki lot
Kiedy czujesz ze nie spadniesz
Że nie staniesz i bezwładnie
Pójdziesz w dół, pójdziesz w dół

To jest twój czas
kiedy możesz siebie zmienić
I pamiętać o przestrzeni
Ma ją każdy z nas,
każdy z nas, każdy z nas,
ma ją każdy z nas ,ma ją każdy z nas

Czasami życie nas rozpieszcza
Czasami nas pociąga w dół
Ja dzisiaj czuje smak zwycięstwa
Chodź, bądź ze mną tu

Zawołaj drzewa ptaki ludzi
Na pewno dziś nie będziesz sam
Jesteśmy znowu wszyscy razem
Tak bym tego chciał, bym tego chciał,
bym tego chciał, tak bym tego chciał...
2012-02-14
Dziś Świętują Zakochani
Zakochani wzajemnie tworzący pary
Zakochani muskający dotykiem swe twarze
Zakochani trzymający się za ręce
I Ci którzy pamiętają o swej miłości
jaką obdarowali jak im się zdawało swoją połówkę

Kochaj i TY!




                                                Clara
[*] 2012-02-12

... 2012-02-09


Wyjątkowy dzień
Smutne oczy spoglądają...
a z nieba śniegowe płatki
spadają na drogę
na której pozostają ślady...

                          Clara
Z uśmiechem na ustach 2012-02-07
Z uśmiechem na ustach...

Nie sposób się nie zachwycać
a może tylko ja tak mam?
Po Panu Japońskim byłam poskładana ze śmichu
teraz przyszedł czas na Pana Węgierskiego

                                                  :)

                                                  Clara

Ps.
Ciekawe czy będzie po Włosku
Wisława Szymborska 2012-02-02
Niebo

Od tego trzeba było zacząć: niebo.
Okno bez parapetu, bez futryn, bez szyb.
Otwór i nic poza nim,
Ale otwarty szeroko.

Nie muszę czekać na pogodną noc,
ani zadzierać głowy,
żeby przyjrzeć się niebu.
Niebo mam za plecami, pod ręką i na powiekach.
Niebo owija mnie szczelnie
i unosi od spodu.

Nawet najwyższe góry
nie są bliżej nieba
niż najgłębsze doliny.
Na żadnym miejscu nie ma go więcej
niż w innym.
Obłok równie bezwzględnie
przywalony jest niebem co grób.
Kret równie wniebowzięty
jak sowa chwiejąca skrzydłami.
Rzecz, która spada w przepaść,
spada z nieba w niebo.

Sypkie, płynne, skaliste,
rozpłomienione i lotne
połacie nieba, okruszyny nieba,
podmuchy nieba i sterty.
Niebo jest wszechobecne
nawet w ciemnościach pod skórą.

Zjadam niebo, wydalam niebo.
Jestem pułapką w pułapce,
zamieszkiwanym mieszkańcem,
obejmowanym objęciem,
pytaniem w odpowiedzi na pytanie.

Podział na ziemię i niebo
to nie jest właściwy sposób
myślenia o tej całości.
Pozwala tylko przeżyć
pod dokładniejszym adresem,
szybszym do znalezienia do znalezienia,
jeślibym była szukana.
Moje znaki szczególne
to zachwyt i rozpacz
Wisława Szymborska 2012-02-01
Wychowałam się na poezji Wisławy Szymborskiej
Odnalazłam stronę poświęconą poetce
Jej wiersze...
jej słowa...
jej głos...
Pozostaną z nami


                                                                                                         [*]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz