piątek, 4 września 2015

13 załączników - Bogdan Zalewski

13 załączników - Bogdan Zalewski 2015-04-23
BOGDAN ZALEWSKI



Mam przyjemność przedstawić niezwykłą książkę:
„13 załączników”

   Motywem przewodnim tomiku jest Smoleńska Katastrofa.
W wywiadzie dla wydawnictwa autor odkrywa parę istotnych szczegółów: „starałem się, by ten tom był rodzajem konceptualnego albumu w hołdzie ofiarom Smoleńska, tego Katynia II. Dążyłem do tego, by jak najmniej elementów było w nim przypadkowych, począwszy od literackiej zawartości, przez taki, a nie inny układ utworów, liczbę i kształt liter, dobór ilustracji (w przeważającej większości wykonanych i obrobionych przeze mnie zdjęć i kolaży) po specyficzny format książki. Jednak chciałbym podkreślić, że mimo tych świadomie narzucanych sobie ograniczeń formalnych, moją książkę przenika duch wolności.”
szczegółów, które mnie umocniły w przekonaniu iż muszę po tą publikację sięgnąć.
Jestem bardzo ciekawa jej treści.
Od wielu lat czytuję blogi czy też Glob Bogdana Zalewskiego i nieobce mi są pojawiające się
w treści tomiku matrioszki, a także to, że kluczową rolę odgrywa nie treść sama w sobie a „
„O.toczka”.
   W wywiadzie czytamy słowa Bogdana:„Moje teksty są rodzajem "matrioszek". Jak wiadomo to takie rosyjskie laleczki- w największej ukryta jest mniejsza, w tej kolejna, w niej następna, aż do ostatniej maciupeńkiej. Utwory w "13 załącznikach" mają właśnie taką "szkatułkową" strukturę. Wydaje się Czytelnikowi, że czyta jakiś ostateczny tekst, jak to bywa w tradycyjnej książce, a tu za kilka stron okazuje się, że on był tylko pretekstem. Dosłownie pre-tekstem, tekstem wstępnym, bo w nim ukryto następny, ale i ten nie jest tym właściwym, ponieważ on też jest wstępem do kolejnego, niejawnego, wyłaniającego się z niego w serii emanacji itd. Staram się to tutaj wytłumaczyć, ale od razu zaznaczam, że nie chciałbym zbyt wiele zdradzać. Po pierwsze - to odkrywanie to powinna być domena chętnych Czytelników.”

Czytaj więcej

  Czytanie tekstów pisanych przez Bogdana Zalewskiego jest nie lada wyzwaniem, a odkrywanie kolejnych powiązań z wcześniej przedstawioną treścią stawia czytelnika w nowych, często niespodziewanych okolicznościach. I to jest magia... Treść przedstawiona w niezwykły sposób... Czytelnik sam odkrywa kolejne elementy układanki... Dlatego tak bardzo jestem ciekawa treści książki...

Polecam!

Clara

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz