poniedziałek, 15 lutego 2016

Kochaj i rób co chcesz

Miłość
ach jakie to piękne uczucie
kto nie kochał ten nie wie...
Są różne rodzaje miłości
miłość ma różne oblicza...
różne odcienie...

Kochać bezinteresownie
to jej najwyższa forma
Nie każdy potrafi tak kochać, by nie żądać niczego w zamian
Obdarzenie tym uczuciem drugiej osoby sprawia ogromną radość i przyjemność kochającemu
czerpie ją z samego kochania
miłość to troska, opieka, bezgraniczne zaufanie i tolerancja, a także akceptacja drugiej osoby takiej jaka ona jest

Zwykle w związkach między ludźmi bywa tak:
"Ona myśli, że On się zmieni,
a on się nie zmienia.
On myśli, że Ona się nie zmieni,
a Ona się zmienia."

Oczekiwania ludzi względem siebie są różne

Miłość od pierwszego wejrzenia istnieje
prowadzi od zachwytu i zauroczenia do tego, że ludzie kochają się,
stanowią parę, zakładają rodzinę, często wiążą się węzłem małżeńskim
I takiej miłości każdemu życzę...

Chciałabym jeszcze raz w życiu przeżyć coś takiego
nie sposób porównać takiej miłości z niczym innym...

"Kochaj i rób co  chcesz"

jak mawiał Święty Augustyn :)

Clara

4 komentarze:

  1. Cóż, ks. Marek uznałby Cię za heretyczkę :) Św. Augustyna też :)
    Ale ja nim na szczęście nie jestem. Choć, oprócz tego, że jestem świętoszkiem, jestem również zrzędą. I tak druga natura czasami bierze górę. Bo ja mam zastrzeżenia do tego akapitu zaczynającego się od słów: „Zwykle w związkach między ludźmi bywa tak: (...)” To typowo skrajne feministyczne podejście do kwestii miłości. Mam też „ale” do opinii na temat miłości od pierwszego wejrzenia, bo ta zazwyczaj, kierowana zauroczeniem, kończy się najczęściej fatalnie.
    Ogólnie jednak zgoda, miłość to piękna sprawa, szczególnie ta między kobietą a mężczyzną :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pisząc o św. Augustynie miałem na myśli, że ów ks. Dziewiecki uznałby go za heretyka :)
    Z tym liczeniem na to, że partner/ka się zmienią jest jednakowo po obu stronach, choć przyznaję, faceci prędzej godzą się z rzeczywistością, bo najczęściej jest tak, że podobno kobietą bardziej zależy, co też jest nieuprawnionym stereotypem.
    Zauroczenie z definicji jest ślepe, więc i rozczarowanie bywa większe. Wyjątki tylko potwierdzają regułę. Zdecydowana większość udanych związków, trwałych małżeństw wywodzi się z rozsądku, z okresu, gdy zauroczenie już nie jest takie ważne, a małżonkowie wiedzą kim jest naprawdę partner/ka. Co nie znaczy, że okresu zauroczenia nie warto przeżyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sorry, miało być kobietom - normalnie mi wstyd za taki błąd

      Usuń
  3. Witaj Claro. Miłość, również nie jedno ma imię. Nie wzięłaś pod uwagę, jeszcze jednej możliwości. Co w przypadku, gdy osoba obdarzona przez ciebie uczuciem miłości, odrzuca ją. Czy wtedy, nie robisz sobie samej krzywdy? Choć miłość, jest tez podobnie ślepa. Inna sprawa, że miłości nie można nikomu zabronić:) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń